Lívia Ághová
Lívia Ághováe-mail : aghova.livia@kjj.czVyučuje : zpěv
Lívia Ághová pochází z jižního Slovenska. Své první jevištní zkušenosti získala v Národním divadle v Bratislavě, kde nastudovala řadu operních rolí (Pamina, Zuzanka, Mimi, Mařenka, Liška, Micaela). Během svého angažmá v Národním divadle nastudovala další role - například Juliettu, Laurettu, Fiordiligi, Jenůfu, Donnu Elvíru, se kterou hostovala na zájezdech ND v Japonsku. Za ztvárnění role Sofie byla nominována na Cenu Thálie.
Pro Státní operu nastudovala roli Liu a Xenie, za kterou byla podruhé nominována na Cenu Thálie.
Pěvkyně vystupovala na předních operních scénách v Mnichově, v Hamburku, v Berlíně, v Houstonu, v Toulouse, v Benátkách, ale i na významných koncertních pódiích – Musikverein ve Vídni, Concertgebouw v Amsterdamu, Theatre de Champs- Elysées v Paříži, Gasteig v Mnichově, Tonhalle v Zurychu, Suntory Hall v Tokyu. Jedna z posledních nahrávek, na kterých Lívia Ághová ztvárnila hlavní roli - opera Osud L. Janáčka (pro televizní společnost NHK) získala v Japonsku Cenu kritiky za nejlepší inscenaci roku.
Její bohatá diskografie obsahuje nahrávky Dvořákova Dimitrije, Jakobína,Svaté Ludmily, Stabat mater (Grand Prix de Disque), Svatební košile (Deutsche Schallplattenkritikpreis), Krále a uhlíře, Janáčkova Osudu a Glagolské mše a Mahlerovy Symfonie č. 2, kantáty Der Tod Jesu od C.H. Grauna, která byla oceněna prestiźní cenou Echo Klassik 2005. Její nahrávka opery Král a uhlíř od A. Dvořáka obdržela cenu MIDEM Classical Award 2008 v Cannes. Za svoji dlouholetou benefičíni činnost obdržela na Slovensku cenu „Dar roku 2012“.
Její poslední dvě nahrávky jsou oratorium Skřítkové z křinického údolí a Missa Solemnis od českého skladatele Miloše Boka.