Eng Kontakty

Vzhledem k havárii připojení vody do objektu školy, není povolen od 28. 3. 2024 od 18:00 hodin vstup do budovy školy. Havárie se odstraňuje a bude odstraněna do 1. 4. 2024 do 11:00 hodin. Provoz DM od 1.4.2024 dle původních propozic. 

Oddělení smyčcových nástrojů

Vedoucí oddělení

MgA. Marko Ferenc

Personální obsazení oddělení

Zaměření:

Hra na housle

Hra na violu

Hra na violoncello

Hra na kontrabas

Cíl výuky

Výuka v oddělení smyčcových nástrojů snoubí tradici s moderním přístupem.

V předmětu hlavní obor žák získává technické a interpretační dovednosti nezbytné pro profesi hudebníka. Dosažení požadované úrovně ve hře na nástroj má fundamentální význam pro připravenost žáka podávat v žánrové oblasti umělecky hodnotné a profesionální výkony.

Cíle vzdělávání v dalších předmětech odborné přípravy (improvizace, hra z listu a studium orchestrálních partů, souborová hra) jsou zaměřeny na spolehlivé ovládnutí uměleckých dovedností v potřebné šíři a propojení se žánrovými oblastmi.

Pedagogové oddělení smyčcových nástrojů jsou výraznými osobnostmi na scéně klasické a žánrově zaměřené hudby. Jsou členy nebo úzce spolupracují s prestižními orchestry - Česká filharmonie, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, orchestr Státní opery Praha, Brněnská filharmonie, Západočeská filharmonie Mariánské Lázně, nebo to jsou soubory nejrůznějších hudebních žánrů - Jazz Celulla Laca Decziho, Linha Singers, Nové Pražákovo kvarteto, crossoverové klasické smyčcové kvarteto Gadrew Way, Transitus Irregularis, rocková skupina Tango.

Důraz na praxi

Žáci jsou směřováni k profesionálním uměleckým výkonům, aby zvládali koncentraci, psychickou i fyzickou zátěž při výkonu uměleckých činností. V průběhu studia žáci vystupují veřejně v rámci školních projektů nebo seminářů, a to jak sólově tak jako členové souborů nejrůznějších stylů hudby a žánrů. Žáci vystupují často při významných kulturních akcích a událostech mimo školu.

Uplatnění

Absolvent oddělení smyčcových nástrojů Konzervatoře Jaroslava Ježka se uplatňuje jako člen orchestru, vedoucí souboru nebo jeho člen, jako sólový hráč.

Absolvent je připraven k výkonu povolání učitele, a to zejména v základních uměleckých školách, případně ve školských nebo jiných zařízeních pro zájmovou uměleckou činnost a vzdělávání.